Rurôni Kenshin: Trust & Betrayal

18. veebruar 2007 at 11:33 (anime)

Kuna põnn nüüd külmemate ilmadega on suures toas maganud, siis vaatan filme harvemini. Eile sai siiski ära vaadatatud «Rurôni Kenshin: Meiji kenkaku roman tan: Tsuioku hen» (1999), mis on tuntud ka nimede all «Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen» ja «Samurai X: Trust and Betrayal». Kunagi ma vaatasin natuke animeseriaali ka, aga see oli minu jaoks tiba liiga kilkamine. Niivõrd tuntud lool on loomulikult ka Wikipedia kirje.

Tegelikult ma hakkasin loo vastu huvi tundma, kuna nägin sellest filmit pärit mõõgavõitlusklippe. Ilmselt pidi see olema miski AMV, millesse seda väga palju topitud on. Sellesmõttes oli sari mulle pettumus − ma tõesti lootsin näha realistlikku animet, aga sain keskmisest natuke tõsisema looga “kilkamise”. Film ise oli aga vägev! Põhimõtteliselt on tegu eellooga sarjale, ning räägib Himura Kenshini suure saladuskatte all olevast minevikust − seetõttu pole soovitatav eellugu enne sarja vaadata. Ilmselt võib ilma filmilelamust rikkumata öelda, et filmis saame ka teada, kust pärineb Kenshini veider ristikujuline arm.

Kuigi filmi võitlussteenid on head, kiired ja verised, siis ei saa sugugi öelda et tapatöö oleks filmi põhiline sisu. Tegu on traagilise armastuslooga, mis tundub Jaapani õhustikku perfekselt tabavat. Jaapani teosele iseloomulikult on filmi tempo mõõdukalt aeglane, aga venima ei hakanud küll kordagi. Soovitan soojalt kõikidele romantikutele.

Alguses ma küll mõtlesin mitte seda paralleeli välja tuua, aga lõpetuseks lisan siiski ka viite ühele natuke põhjalikumale eestikeelsele ülevaatele, mille autoriga pean 100% nõus olema − jah, oli küll parem kui «Romeo ja Julia». (5/5)

Lisa kommentaar