Troonide mäng: Esimene raamat

29. aprill 2007 at 14:36 (raamatud)

Sain loetud George R. R. Martini raamatu «Troonide mäng» esimese osa. Alustasin lugemist tegelikult juba mõne aja eest, aga vahepeal tuli palju tööd ja muud värki vahele, ning jäi pooleli. Või õigemini veerandi peale, kuna eesti keeles on ilmunud vaid esimesest raamatust pool. Õnneks on öeldud, et Martinilt tõlgitakse ära kõik mis on ja tuleb. Samas isegi kui selle sarjaga varrakut ei tehta, siis läheb ilmselt päris palju aastaid enne kui «Jää ja tule laul» eesti keeles täielikult saadavalt on. Seda arvesse võttes pole ma üldse kindel kas ma selle aja ära oodata jaksan, või torman varsti orginaalide kallale. Kiusatus muidugi on, aga samas oli tõlge väga hea. Ja nagu ma juba öelnud olen − ma loodan, et Kivistik on robot, kes nad kõik järjest ära tõlkida jaksab. Algus oli vägagi paljutõotav.

Ma ei ole just väga suure lugemusega − midagi siit, midagi sealt, aga Martinit lugedes… Tema raamat kohe haarab. Ma ei ole piisavalt analüütilise mõtlemisega, et seda lahti osata seletada, aga mida edasi ma loen, seda rohkem ma naudin. Kirjelduste detailsus on mulle just paraja mõõduga − tekib tunne, et tegu on elava ja hingava maailmaga, ilma et jutt lohiseks või detailide hulk su üle kuhjaks. Ja isiksused… Nad on isikupärased, inimlikult väiklased, omakasupüüdlikud ja räägivad ka nii, nagu inimesed räägivad. Ilustamata. Martin kirjeldab asju nii nagu nad on, ning ei peitu ühegi valehäbi taha. Ärge nüüd valesti aru saage, tegu ei ole roppustega vaid halastamatu tõega, kui kirglik, julm ja verine Westeros tegelikult on. Ning mida edasi sa loed, seda rohkem saad sa aru mida eespool loetud detailid tähendasid. Tegevuse kohta ei ütle ma meelega midagi, et mitte kogemata kellegi lugemis- ja avastamisrõõmu ära rikkuda. Teostuse kohta tahaksin ma aga mainida ka seda, et raamat on kirjutatud läbi paljude eri tegelaste vaatevinklite, mis teeb loo veel värvikamaks ja huvitavamaks.

Raamatut käest pannes taipasin rõõmuga, et kui proloogis olenud ebalased välja arvata, siis ei kohanud ma seal mitte midagi üleloomulikku. Vihjeid, seda küll, aga puuduvad haldjad, päkapikud ja tulekerasid pilduvad maagid tegid selle raamatu veel minu jaoks topelheaks, et mitte öelda kolm korda paremaks. Kavaluste kokkupõrked on minu jaoks juba üsna pikka aega nauditavamad olnud, kui supervõimete kokkupõrked ja nutikuse kasutamise suhtes on mul selle sarja edasikulgemise osas väga suured ootused.

Raamatu kaanele lisaks olevad pildid pärinevad aga Amoki galeriist, kes on enamikust raamatu tähtsamatest (ja vähemtähtsamatest) tegelastest suurepärased portreed maalinud. «Jää ja tule laulul» on loomulikult ka ametlik koduleht. (6/5, yes, it’s that good.)

1 kommentaar

  1. George R. R. Martin | Stalkerid said,

    […] Higgins Troonide mäng: Esimene raamat // https://paves.wordpress.com/2007/04/29/troonide-mang-esimene-raamat/ […]

Lisa kommentaar

