Death Note

3. mai 2008 at 13:19 (anime)

Vaatamisest tegelikult väääga jupp aega möödas, aga nii heast asjast ei saa ju ometi kirjutamata jätta? Viimasel ajal kuidagi kirjutamine ei taha justkui minna, aga siis mõtlesin, et võiks fokuseerida end… ja keskenduda arvustuste kirjutamises sarjadele − nende vaatamisel aja investeerimine ju tüki suurema kuluga kui filmi puhul. Aga filme ma teglikult ei välista. Lihtsalt väike märkus, et ma enam ei kirjuta kõige kohta mida ma vaatan. See selleks…

Pea tunnistama, et esialgu ei tundunud «Death Note» (2006) kirjeldus mulle kuigi huvitav − peategelane leiab märkmiku mis tapab isiku, kelle nimi sinna kirjutatakse. Kõlas üleloomuliku mumbo-jumbona, millesse ma just kõige paremini ei suhtu. Õnneks ikkagi otsustasin vaadata. Esimene osa oli selline sissejuhatav, aga teise osa ära vaadanuna olin täiesti naelutatud. Sealt edasi hakkasin ma juba pelgama, et mu lemmikanime troon saab kukutatud… Kuidas ma õieti pärast seda peeglisse peaks vaatama, kui mulle ülemoomulik värk rohkem meeldis?

Kahjuks tuleb aga siiski tõdeda, et sarja algset tugevust ei suudetud lõpuni hoida. Aga seda öeldes pean kindlasti lisama, et asi ei muutunud nõrgaks… Tugev sari oli, aga mitte nii võimas kui selle algus. Wikis räägiti, et manga teisest suuremast poolest mindi üle üsna ruttamisi… Paari seeria jagu oleks võinud seda hajutada ehk küll, aga üldkokkuvõttes oli siiski tegu väga hea sarjaga, mille tegi veel paremaks see, et animedes “kohustuslikku” lahinguelementi seal ei olnud. Jällegi ei saa väita, et adrekas oleks puudunud − otse vastupidi. Sari keskendub suuresti üksteisega manipuleerimisele ja üleloomulik osa muutub kiiresti tööriistaks ning taustaelemendiks. Selle kõige keskel on arvestatav pinge täiesti olemas. Nämma!

Ahjaa… «Death Note Rewrite: The Visualizing God» filmikesest hoidke kaugele eemale. Oma kolmetunnisest pikkusest hoolimata on see lihtsalt nauditava sarja võtmesündmustest üle ruttav spoiler. Ning üks asi veel. Lisaks niigi nauditavale heliribale oli «Death Note» teisel poolel ka vapustavalt äge opening. Huvitav kas sari selle eest kuskil auhinna ka sai? Need kirevad vilkuvad tulukesed ja soojad kontrastid ei lähe sarja enda animatsiooniga üldse kokku, aga… See on ainuke sarja algus mille ma olen ära vaadanud nii, et ma edasi ei keri. Mõniord kerisin lausa tagasi ja vaatasin uuesti. Konkurentsitult #1.

Lisa kommentaar

