Kuldne kompass

20. märts 2008 at 2:04 (filmid, raamatud)

Miski aeg võtsin ei mäleta täpsemalt mis ajel lugemiseks raamatu «Kuldne kompass». Ilmselt üks väga tuntud teos jne. Tagaküljel olev tekst oli üsna paljutõotav − lubati realistlikku maailma ning see daemonite teema tundus ka üsna intrigeeriv.

Tegelikult võttis ohkama. Peategelane oli üks ütlemata ärehellitatud jälk tütarlaps, kes oskas täiesti lambist kohe sedasamust kuldset kompassi haiglase täpsusega kasutada, mis teadlasi ja muid imetarku sajandeid(?) oma vihjetega oli piinanud ning mille tõlgendamiseks olevat kuskil miskid ülipaksud manuaalid. Okei, see selleks. Oli imelaps, siis oli. Kõige enam (isegi ettearvatavusest rohkem) häiris mind aga see “kõik maailma kõige tähtsamad inimsed on omavahel tiheda minevikuga seotud ja peavad ilmtingimata raamatust läbi jooksma” sündroom. Usutav ja realistlik? Naeru… ei, pigem nutukoht.

thegoldencompass1.jpg

Toon ühe näite. Jõuavad otsaga külmale maale ja tuleb välja, et linnas on üksik karu, kes teiste karude juures ei ole. Oh, mõtlesin ma, äkki on tegu sellesama mõmmikuga kelle troonilt tõukamist kuskil väga raamatu alguses mainiti? Tegelikult siiski nii ei olnud. Oli hoopis troonilt tõugatud mõmmiku poeg. Ei olegi eriti ettearvatav, eks ole? Ainuke asi mis tõeliselt üllatas oli see, kui ühes viimastes peatükkidest hakkas järsku miski kirikumaterdamine ja piiblitsiteerimine pihta. Ütlen ausalt: didn’t see that one coming.

thegoldencompass2.jpg

Film oli tegelikult raamatust parem. Noh, mõned asjad jäid kindlasti segaseks ja seletamata… Mina kui raamatut lugenud seletasin perele vahele mis värk oli. Peamiselt film meeldiski seetõttu rohkem, et paljudest detailidest libiseti üle ja kõik ei olnud nii etteaimatav. Filmil oli aga kaks viga ka. Esimene viga oli mõmmiku turvis. No mida? Peaks armee kuuliveste ka pudipõlle järele disainima hakkama? Mõmmikut kaitses küll väga hästi. Teine ja hullem viga oli Kahjuks polnud filmitegijatel piisavalt mõistust, et seda kirikutampimist kuhugi lõppu toppida, niisiis näidati meile kurje salasepitsusi algusest peale ning tänu kristlastest boikottijatele me väga tõenäoliselt filmi järgesid ei näe, millest on kahju, kuna raamatu järgesid ma küll lugeda ei kavatse.

thegoldencompass3.jpg

Ja filmi parim osa oli raamatus täitsa märkamatuks jäänud Lee Scoresby (see vunts pildil). Väga lahe vend. Originaalse daemoniga ka. Ohjees, minu daemon ka siis siia kõige lõppu. Grr, talle see flashi jubin miskipärast ei meeldi. Pean pildina panema. Ta on otselot.

daemon.jpg
5 kommentaari

  1. moonike said,

    mulle meeldis kolmest raamatust teine kõige rohkem. ilmselt see tõttu, et teises osas peategelasena figureerinud (Lyra oli ka kahjuks seal) Will jättis mulle sümpaatsema mulje.
    ja see, et kõik tegelased ühest pundist ja raamatu alguses mainitud karupoeg hiljem välja ilmub, siis kas see pole mitte katse teha … hm ma ei oska seda kuidagi nimetada… no seda, mida Rowling ikka tegi, et poetas vihje siin või seal ja pärast tuli midagi suuremat selle kohta välja. kusjuures esimese raamatu alguses mainiti ka mingit teadlast, kelle pea oli ka kuidagi jutuga seotud – tema ilmub tegevusse teises raamatus. :)

  2. higgins said,

    No Martinil on ka selliseid vihjeid väga palju, ning ettekuulutused mängivad Westeroses väga suurt rolli. Ma ise pole teist korda Tuld ja jääd lugenud, aga räägitakse, et enamik inimesi peksab seda tehes pead vastu lauda, et kuidas nad nii pimedad said olla ja kõigi nende vihjete peale tulevaid sündmusi ära ei tabanud. Cerseil oli üks hommikusöök muna sees poolarenenud tibu. Kuskil lugesin selle kohta teooriat, et see on tema nurisünnituse ettekuulutus. Miks nurisünnituse? Sest ennustaja oli talle kolme last ennustanud ja need on kõik sündinud. Taolisi teooriaid on Tule ja jää puhul päris palju.

    Ahjaa… See pea jah… Tema seob ilmselt türklased kogu muu krempliga?

  3. moonike said,

    mmm, mitte türklased vaid tatarlased, kui ma ei eksi.

  4. higgins said,

    Õige jah. =D

    Aga muidu oli täppi?

  5. moonike said,

    ma ei mäleta =P st, ma tean, et pea ei olnud tegelikult õige pea ja õiges peas olid augud sees ja mees vist peitis ennast kuski (ju siis tatarlaste man)…

    ma olen seda sarja ainult ühe korra lugenud ja mida ma korra loen, see mul üle kahe kuu meeles ei seisa. kui kunagi üle loen, siis annan teada =D

Lisa kommentaar

