Chinatown

14. veebruar 2008 at 16:28 (filmid)

Tegelt ma olin vahepeal haige ja vaatasin diivanil lesides isegi paar filmi. Ma ei mäletagi miks, aga kuidagi tundus hea mõttena «Chinatown» (1974) ette võtta. Olin seda ammu näinud, kuid ei mäletanud suurt midagi. Ühesõnaga ma mäleatsin seda nina-värki mis alloleval pildil domineerib. Nii tuntud filmil on muidugi ka põhjalik wiki kirje.

chinatown1.jpg

Abikaasade truudusetuse tõestamisele spetsialiseerunud eradetektiiv saab tööpakkumise kohaliku veevarustuse peainseneri naiselt… Tema tehtud fotod jõuavad ebanormaalse kiirusega lehte ja edasi läheb järjest segasemaks (loe: põnevamaks). Ma ei hakka siin midagi spoilerdama, aga kui osad parima stsenaariumi Oskari võitnud filmid panevad imestama, et oh pagan, mille kuradi eest!? siis «Chinatown» oli seda tõesti väärt. Ei keerlegi kõik otsese krabiseva kokkukraapimise ümber… Vaat kus lops! Seekord on palju peenem värk. Meeliavardav, ning selles suhtes tõmbaks ma lausa kummalise paralleeli «Ghost in the Shell‘iga».

chinatown2.jpg

Muud muljed? Märulistseenid (kui neid nii saab üldse nimetada) olid mõnusalt madalas võtmes. Kindlasti suur pluss. Ja väga hea oli Nicholsoni noorena näha! Täitsa super! Viimasel ajal rohkem neid tema hilisemaid näinud. Tekkis kohe isu veel tema varasemaid filme vaadata… Ja tasub veelkord korrata, et lugu oli ka väga hea. Selline värivilisusest hoolimata filmnoirilik juurdlus ebatraditsioonilisel teemal. (5/5, excellent filmnoirish detective flick with untraditional plot. Dig in, GITS fans.)

Lisa kommentaar

