The Street Fighter

7. juuni 2007 at 14:12 (filmid)

Mõne päeva eest sai vaadatud «Gekitotsu! Satsujin ken» (1974), mis inglisekeelses maailmas on tuntud kui «The Street Fighter». Selle verise loo peaosas on Sonny Chiba, tundub et legendaarne kuju, kellest mina muidugi suurt midagi ei tea − Bruce Lee teema oli ikka nende kaklusfilmidega (mu klassivennal oli isegi poster!) ja Chibat ei teadnud koolijütsidest küll keegi. Ise nägin ma teda esimest korda «Kill Bill: Vol. 1‘s». Filmil on ka Wikipedia kirje.

Esialgu ei osanud ma filmist nagu midagi oodata. Kohe alguses läks aga mingiteks aktiivpunkti teemadeks lahti ja ma mõtlesin, et nonii… Aga mõte jäi sealt kohast katki ja edasi tuli lihtsalt madin. Mõnesmõttes oli väga värskendav. Ise ma olen põhiliselt neid «Tiigri ja draakoni» kloone näinud ja siis Jackie Chani asju. Mitte neid kõige uuemaid küll. Ühesõnaga natuke realistlikum värk kui kahes viimases ja paljudega võideldes oli vist ainult üksikud korrad kui see vastaste järekorda võtmine silma hakkas. Veri nägi küll välja nagu värv ja paljaste kätega põhjustatud surmad totakad, aga võitlust oli see-eest kuhjaga.

Lugu ise oli suht lihtne ja labane, aga ega ma ausaltöeldes mingit suur komplekssust oodanudki. Põhimõtteliselt täidab halb mees valede meetoditega üllast eesmärki. Verd pritsis palju ja vahepeal krabas peategelane isegi midagi vastase küljest ära, aga seda viimast siiski paar üksikut korda. No okei, need mida ta rabas oli ühe tüübi munad ja suuresti seepärast filmi X reitingu saigi (praegune NC-17). Paar natuke hämmingu kohta oli ka, umbes et miks nüüd nii juhtub parajasti, aga see on ilmselt kultuuride erinevusest tingitud. (3/5, a gory and brutal martial arts flick, nothing like the popular wuxia films today)

Lisa kommentaar

