Man Bites Dog

30. aprill 2007 at 18:33 (filmid)

Tänaseks filmiks oli «C’est arrivé près de chez vous» (1992) mis on inglisekeelses maailmas tuntud kui «Man Bites Dog (It Happened in Your Neighborhood)». Kindlasti pole tegu teosega igale maitsele, kuna žanri ja teema poolest sarnaiseim film mida mina olen näinud, on «Funny Games». Filmil on olemas ka Wikipedia kirje.

Tegu on siis libadokumentaalfilmiga noorest mehest, kes käib vanematega läbi, musitseerib oma pruudiga ja kellele meeldib rääkida väga erinevatel teemadel alates linnaplaneerimisest ja kunstsist kuni filosoofiani välja. See noormees on aga ka sarimõrtsukas, kelle leivanumbriks on postiljoniks riietununa pensionäre tappa ja nende korterid rahast puhtaks teha. “Noorte peredega pole üldse mõtet jännata. Nad on puupaljad. Aga vanurid… Mina pole veel ühetegi vaest pensionäri kohanud. Ihned on nad küll, aga mitte vaesed,” seletab filmitu ilmselgelt oma elutarkust nautides. Kõige õõvastavam kogu loo juures oligi ilmselt see, kuidas kõik need veretööd inimese igapäeva elurütmi sulandusid.

Aga samas ei keerle film ka ainult peategelase ümber. Omaette tegelasteks on ka algul neutraalse vaatleja rollis olnud kolmeliikmeline võttetrupp, kes järjest rohkem ja rohkem kaamera tagant ka selle ette satub. Šokiturism psühhopaadi argipäeva, ütleks ma selle kohta ja nii see film ilmselt mõeldud ongi. (4/5, film students are making a documentary about a serial killer and get drawn into his world more and more)

6 kommentaari

  1. nuxx said,

    Äge film mu arust. Dvd-l on olemas ka samade kuttide poolt tehtud üks libatrailer , küll olematule filmile, selline tudengitöö, aga tore! The Magician – Austraalia Man Bites Dog on ka sarnase teemaga ja peaaegu sama hea, kui ette juhtub siis võid proovida, hea võrrelda. ;)

  2. Trash said,

    Mul on tunne, et see libatrailer on vaid Criterioni lisade hulgas, filmist on ju muidu mitu dvd reliisi.

  3. higgins said,

    Mulle endale istus «Funny Games» tegelikult rohkem. Nüüd tuleb ilmselt «Seul contre tous» ka hankida ja üle vaadata. =)

    Ma veel Wikist avastasin, et see alumisel pildil vasakul pool olev filmi režissöör oli üks nendest kes Bill Gatesile selle vahukooretordi näkku viskas. Ja selle avastasin ka, et ta oma elu ise ära lõpetas. See viimane punkt oli seal kirjes kuidagi nii ootamatu ka. Masendav.

  4. nuxx said,

    kõigepealt Carne ja siis Seul ;) Nii on õige. Noe on vihane vend.

  5. higgins said,

    Oh, selle «Carne» kohta ma ei teadnudki. Tänud soovituse eest. =)

  6. Trash said,

    Minu arust oli see Carne ja ka järjelugu parajad jurad. Isiklikult ei viitsiks kunagi uuesti vaadata.

Lisa kommentaar

