Pale Cocoon

19. aprill 2007 at 13:20 (anime)

Eile sai ära vaadatud lühianime «Pale Cocoon» (2005). Ma isegi ei mäleta kuidas ma selle peale sattusin, aga ma avastasin selle üsna ammu ja ilmselt tõmbasid mind selle poole heade visuaalidega pildid. Võrgus on üldiselt selle anime kohta väga vähe infot ja… kuna tegu on tõesti lühifilmiga, siis on see tegelikult väga tervitatav − ära spoilerdada on seda ülikerge. Kuigi jah, see et IMDb teda ei tunne on küll natuke häbiasi.

Kohe alguses saab selgeks, et Maa pind on inimeste poolt elamiskõlbmatuks muudetud ja filmi tegevustik toimub maa-aluses baasis, kus üritatakse taastada pilte minevikust ning kokku panna mis tegelikult juhtus. Peategelaseks ongi üks restaureerija, kes oma järjest inimestest hõrenevas töökohas on kuidagi oma motivatsiooni säilitada suutnud. Rohkem filmi sisu kohta ma ei ütlekski, sest kui ma siia veel lause või kaks kirjutaks siis ma ütleks selle kõik ära. Ma pole just suure lühifilmikogemusega, aga üldiselt on tavalises animeseerias kordades rohkem sisu kui siin. Samas vaid on vähesed animesarjad nii kenad vaadata ja nii hea õhustikuga.

Filmi parimaks ongi selle visuaalne ja atmosfääriline külg, ning loomulikult ka (digi)restaureerijate riist- ja tarkvara, mis minu kui windoozakasutaja väga kadedaks tegi. Samas oli see film ka mulle parajaks pettumuseks − hakkasin seda vaatama uurimata kui pika teosega tegu on ja see sai just siis läbi kui mul tunne tekkis, et nüüd läheb lõpuks põnevaks. Lõputiitrite asemel oleks võinud veel nii tunnike filmi olla. (3/5, a short visual and atmospherical masterpiece lacking any real substance)

3 kommentaari

  1. Trash said,

    DVD-l oli lisana eriti hea animatsioon Aquatic Language samalt lavastajalt. Kunagi proovi seegi ära tsekata, soovitan.

  2. altairi said,

    Ma vaatasin seda kuu aega tagasi. Tõesti hea oli :)

  3. higgins said,

    Vaatasin selle «Aquatic Language» siis ära. Oli jah täitsa hea, aga ilmselt seetõttu, et ta nii lühike oli.

Lisa kommentaar

