Gas-s-s-s

28. märts 2007 at 15:54 (filmid)

Eileõhtune film oli «Gas-s-s-s» (1971). Tegu siis hipifilmiga, millel on üsna ajuvaba sisu ja mis sisaldab endas küllalt palju vihjeid igasugustele elukorraldustele ja probleemidele. Ma isgi ei hakka teesklema, et ma kõik ära tundsin.

Tegevustiku taust on selline, et pääseb lahti viirus mis surmab kõik üle 25 aasta vanused inimesed. Selle ideega oleks saanud minu arust tüki rohkem ära teha. Siin filmis tähendas see põhimõtteliselt seda, et korravalvet praktiliselt polnud ja noortele moraali lugejad puudusid. Ühesõnaga tuletas film mulle meelde ühe sarja, mida ma kunagi näha tahtsin: «Jeremiah» (2002).

Kuna ma olen piisavalt poliitikapõlgur ja ühiskonna reformimise huviline ma samuti pole, siis minu jaoks seisnes filmi põhiväärtus seitsmekümnendate olustikus. Muidugi nalja visati ka ja vahepeal oli isegi täitsa lõbus. “Father, I have to know, is police brutality really a sin?” “Only on Fridays.” Sellised absurdinaljad.

Selle pildiga toome sisse ka paralleeli filmiga «Mad Max» (1979). See oligi minu meelest filmi parim osa − rüüstajatest ameerika jalgpallurite meeskond, koos kisakooriga. “Two, four, six, eight, who do we annihilate? Eeeeverybody!” Lahe oli ka laamendamise treening, telekas süles üle tõkete jooksmine jne.

Detailides kõlab suurepäraselt − lahe olustik, noored kaoses ja kamaluga meelejäävaid fraase, aga kokkuvõtes jäi minu jaoks asi ikkagi üsna igavaks. Võiks öelda ka, et segaseks. Ilmselt saaks ameeriklased sellest filmist paremini aru. (3/5, Mad Max of the hippies, nice 70’s feel)

Lisa kommentaar

