Inglorious Bastards

26. märts 2007 at 13:00 (filmid)

Eile sai ära vaadatud «Quel maledetto treno blindato» (1977), mis on ilmselt paremini tuntud nime all «Inglorious Bastards», ning kuna ma nägin filmi inglisekeelse dubleeringuga, siis seda viimast nime ma üldiselt kasutangi. Filmi teeb veel tänapäevases kontektsis eriti intrigeerivaks see, et film on üks paljudest, millele ei keegi muu kui Quentin Tarantino ise oma kavandatava filmiga «Inglorious Bastards» (2008?) kummardab.

Film räägib teise maailmasõja USA sõduritest, kes ei ole ühel või teisel põhjusel oma väeosa ülemate meelest korralikult käitunud, ning mis seiklustesse nad seetõttu satuvad. Samas ei võrdleks ma seda filmiga «M*A*S*H» (1970), kuna peategelased on siiski armee silmis kurjategijad ning jooksikud. Lisaks sellele on fimis küllalt palju märulit. Mõelge «A rühm» ja lisage tapmine. Mõned kaadrid olid muidugi eriti meeldejäävad… =P

Wikipediat lugedes tekkis kohe tahtmine kõik need sõjafilmid üle vaadata enne kui Tarantino versioon välja tuleb. Lihtsalt nii taustainfo mõttes, kuigi ma olen kindel, et nad on ka niisama vaatamist väärt. Lisaks sellele tundus üks neist võimalik kandidaat sellele sõjafilmile mida ma väga ähmaselt mäletan, kuid mille pealirja ma ei tea, ning olen sõna otseses mõttes aastaid silmi lahti hoidnud, et seda uuesti näha. Loodan, et tegu on sama filmiga ja ehk saab ka need teised kuidagi ära nähtud. (4/5, but as a bonus − no patriotism!)

Lisa kommentaar

