Clerks.

9. märts 2007 at 21:02 (filmid)

Kuna olen viimased kaks päeva nii tihti «Clerks II» (2006) katkendeid üle vaadanud ja isegi töö taustaks kuulanud, siis ei ole üldse imekspandav, et ma tänaseks filmiks oli «Clerks.» (1994). Kas teie teadsite, et filmile oli alguses kirjutatud hoopis teistugune lõpp? Lugege Wikipediast.

Mulle meenus kohe, kuidas ma seda filmi esimest korda nägin. Hilja õhtul, telekast, täiesti juhuslikult ja mitte päris algusest. Ometi oli tegu väga meeldejääva elamusega, sest mäletan seda heldimusega siiani. Umbes aasta tagasi sai ka Ryhkijale ära näidatud, et kassahittidest komöödiad on sellega võrreldes kökimöki. Mu ülejäänud piiksugrupp oli ka end seda vaadates laua alla naernud. Tõi kohe kaks nostalgiapisarat ühe asemel silma.

Nüüd pean ma aga tunnistama, et mälestustel on vägev jõud. Kui ma olin paar päeva tagasi veendunud, et «Clerks II» (2006) oli korralik järg, siis olles sama nädala sees ära vaadanud ka esimese osa, siis ma ütlen, et värviline oli ikka mustvalgest mäekõrguselt üle. Olles nüüd näitlejate täiskasvanulikumaid oskusi näinud, tundus siin nende näitlemine lausa puisena ja ma pean isegi seda tunnistama, et Randali poolsekundised pausid enne vastuhaukumisi tulid uuemas filmis rollile isegi kasuks.

Kusjuures ma pole filmi vastu üldse negatiivne − nilbe nalja armastajad peavad selle kindlasti ära nägema. Ma lihtsalt tunnistan, et Smith suutis uue teose veel parema teha ja et näitlejad on aastatega arenenud. Arvestades filmi kuivõrd klassikaks seda veerandamatöörlikku filmi peetakse, on tegu ikkagi päris kobeda saavutusega. Müts maha. Või siis vähemalt nokk kuklasse! (5/5)

Lisa kommentaar

