Renaissance

2. veebruar 2007 at 1:25 (filmid)

Siit-sealt olid katked ja kaadrid sellest prantsuse üllitisest silma-kõrva jäänud. Peaks ütlema, et mul olid väga kõrged ootused. Kui ühte Milleri stiilis visuaalidega küberpungilugu ikkagi kuus aastat valmistatakse, siis ajab see ilmselt paljude ootused-lootused kihevile. Minul vähemalt küll ajas. Samas tuleb tunnistada, et «Renaissance» (2006) ei olnud päris see, mida ma ootasin.

Esiteks siis hea. Visuaalid! Vau! Animeeritud Sin City! Üdini must-valget filmi (väga vähe halle toone) oli hoolimata mõnikordsele liigutuste puisusele lausa lust vaadata. Sellest viimasest ei pääse me aga vist arvutianimatsioonis veel mõnda aega. Kaameratöö oli ka nauditav. Samuti olid toredad igasugused valgusallikad − autotuled, taskulambid jne. Ning mulle meeldis ka lumi. Üleüldse oli väga võimas keskkond ning arhitektuur, kuid oleks natuke rohkem ülevaatlikke kaadreid soovinud.

Kõige suuremaks pettumuseks olid ilmselt peategelased. Usutavust jäi väheks. Mis? Juba suudlevad? Njah. Isegi osad kõrvaltegelased olid peategelastest peajagu üle. Teine tõrvatilk oli lugu ise. Filmi vaadates ootad ikka, et läheks põnevamaks ja et lahataks neid küsimusi, millest film räägib. Või siis vähemalt esitataks küsimusi nii, et vaataja jääb ise pärast mõtlema. «Renaissance» ei saa aga kummagiga eriti hakkama. On küll geniaalselt lavastatud märulistseene, mis korraks adreka üles ajavad aga see on ka kõik. Lisaks sellele pani lõpplahendus lihtsalt õlgu kehitama.

Lõppkokkuvõttes võiks öelda, et vorm trumpab sisu kõvasti üle, ning kellele meeldivad head visuaalid, see suudab kindlasti nende nimel ka filmi ära vaadata. Kas mina vaataks seda uuesti? Ilmselt jah, aga ma olen kindel et teistkordsel vaatamisel keeran ma subtiitrid maha ning lasen lihtsalt visuaalidel ja prantsusekeelsel dialoogil endasse valguda. (visuaalid 5/5, sisu 2/5)

2 kommentaari

  1. moonike said,

    mina imestasin ka, et nö armastus nii ruttu peale hakkas neil seal, aga leppisin sellega kui tavalise filmitegijate apsakaga, kes ilmselt sügavamaid tundeid ja pikemaid armastuslugusid ei tunnista.
    =)

  2. higgins said,

    Kohustuslikud elemendid… ^_^

Lisa kommentaar

