GITS: S.A.C. Solid State Society

27. jaanuar 2007 at 0:48 (anime)

Lõpuks ometi! Nähtud! «Kôkaku kidôtai: Stand Alone Complex Solid State Society» (2006). Muljed? Mõni ime, et animega koos ka alati selle eelarvet mainitakse − see $3,2 miljonit särab ikka ekraanilt kogu oma hiilguses vastu. Minu pandud pildid on küll üsna häguse taustaga, kuid lihtsalt seetõttu, et ma tahtsin sobilikke portreesid saada. Kuigi sarjaga võrreldes mingit täiesti uut taset ei saavutata, on anime detailirikkus siiski kohutavalt mõnus. Keda huvitab, siis suuremaid pilte harrastav ülevaade on siin. Nii oodatud teosel on muidugi ka Wikipedia kirje.

Filmi tegevus toimub kaks aastat peale «Kôkaku kidôtai: Stand Alone Complex» teise hooaja lõppu, ning selle aja jooksul toimunud muutused paistavad välja. See oli ka üks põhjusi miks ma just need pildid valisin. Togusa ei kasuta enam eksklusiivselt oma Matebat ja Batou on oma patsi maha ajanud. Muidugi pole muutused üksi kosmeetilised, vaid muutunud on ka ametipostid ning meeskonnakaaslaste suhted. Rõõm oli muidugi näha, et visuaalselt oli lugu sarjaga väga sarnane. Eksitentsialismifilosoofiat oli seekord… noh, ütleme, et film keskendub ühiskonnaprobleemidele.

Mulle on alati Stand Alone Complexi universum rohkem meeldinud, kui Oshii filmide oma, ning seetõttu ei osanud kahe keeruka hooaja loojatelt filmi oodata. Pigem oleks oodanud kolmandat hooaega, kuid isegi film oli parem uudis kui mitte midagi. Eelarvamusi mul ei tekkinud, küll aga oli kindel üks tõsiasi − film ei saa olla sama kompleksne kui sari, sest lihtsalt ajalimiit paneb asja paika. Nii ka oli, kuid lihtsakoelisuse üle küll viriseda ei saa. Samas loo kulgemise kohaselt oli valik film teha vägagi loogiline. Pöidlad pihku, et Production I.G.‘st veel hooaegu tuleks! Mina olen lootusrikas. (5/5, nagu ma sellele sarjale muud hinnet oleks võimeline panema)

1 kommentaar

  1. Ain said,

    vahva sari

Lisa kommentaar

