The Machinist

23. jaanuar 2007 at 17:34 (filmid)

Tänaseks filmiks oli «The Machinist» (2004) ehk «El Maquinista». Mulle jäigi alguses segaseks miks IMDb annab täiesti inglisekeelsele filmile hispaaniakeelne pealkirja, kuid filmi tiitrid tegid loo mõnevõtta selgemaks − vähe sellest, et enamikul meeskonnal olid hispaaniapärased nimed, selgus Wikipedia kirjest, et ka võtted toimusid 100% Hispaanias. Enda postituse pealkirja võtsin siiski filmi tiitrites olnud inglisekeelse pealkirja järgi.

Esimesed kaadrid ning filmi üldine õhkkond tõid esile väga meeldviva emotsiooni: “Juhuu! Lynchi wannabe!” Selline mulje ei püsinud küll kuigi kaua, aga midagi sarnast seal siiski oli. Õige natuke. Aga seda oli piisavalt, et tekitada kohe isu «Lost Highway» (1997) üle vaadata. Päris nii kaugele asjadega ei mindud kui Lynchil tavaks, kuid eks ka loo vaatenurk ja teema olid Lynchiga võrreldes üsnagi teisest puust. Samas oli peategelase töökoht mulle kui mootorifoobile vägagi õõvastav. Seda parem elamus muidugi.

Hea meelega nimetaks ka üht teatud vene kirjanikku, kelle teostele filmis siin-seal vihjeid leiab, aga ma ei tõesti ei soovi kellegi filmielamust ära rikkuda. Keda huvitab, siis see leiab vastavad vihjed ülalviidatud Wiki kirjest ise üles (ning see teadis neid nagunii tüki rohkem, kui mina ära tundsin). Filmil on ka tore ja minimalistlik ametlik koduleht (mis sisaldab samas mahus spoilereid kui selle vene kirjaniku nimetamine). Võibolla ei rikuks ka midagi ära, aga etteaimatavamaks teeks tõenäoliselt küll. Igatahes hoiatan ma kõigi seda filmi puudutavate veebilehtede eest varakult ära.

Ja… uh, no mina polnud veel kunagi varem nii spoilerdavat treilerit ka näinud. Täitsa jube kohe. Mul on kohutavalt hea meel, et ma selle filmi kohta enne vaatamist midagi uurida ei üritanud. (4/5)

2 kommentaari

  1. Mark said,

    Tere Henri,

    Tead, ma olen su nime ikka aega-ajalt goolisse toksinud aga ainuke link mis viitab sinu virtuaalsele olemasolule on vana hea elfwood (kusjuures ma olen väga pettunud, et sinna midagi uut pole tekkinud) seega on sügav rõõm, et mind ülesse leidsid ja sellega koos mina sinu. Oled üsna hiline blogi lainega liituja ja loodan, et sa ei väsi väga ruttu. Ma alustasin 2005 … väike aastane paus :) … ja nüüd tagasi.

    Aga väga lahe … nüüd on midagi hommikuti tee kõrvale lugeda ja olen sinu toimetamistega natuke kursis.

    Tundub, et miskitmoodi on see filmimaniakaalsus meil veres, nele on ka täielik filmipede :)

    Kle ok, praegu kõika aga suhtleme siis!

  2. higgins said,

    Njaa… Elfwood… Skännerile on ligipääs olemas, niisiis põhimõtteliselt oleks ju teostatav? Ma hankisin endale isegi üle mitme aasta korralikud pliiatsid ja paberi, aga ei ole veel mehetegudeni jõudnud. Hetkel läheb loomeenergia mujale ka, võibolla selles asi :)

Lisa kommentaar

