Nineteen Eighty-Four

21. jaanuar 2007 at 14:51 (filmid, mängud, raamatud)

Hiljutinähtud kolmeosalise anime vaimus sai eile ära vaadatud «Nineteen Eighty-Four» (1984). Väga muljetavaldav! Kui ma ei teaks kuidas mul lugemisega viimasel ajal on ja kui mul mingit virna juba ette varutud ei oleks, siis ma võtaks ilmselt ka raamatu ette (lingi all eestikeelne tõlge!). Raamatu Wikipedia kirje oli muide ka väga huvitav, jagades igasugust taustainfot. Infopuuduse üle küll kurta ei saa. Raamat oli väidetavalt «V for Vendetta» inspiratsiooniallikaks, ning sarnaseid jooni on kahe teose vahel üsna kõvasti küll. Wikipedia kirje on ka filmil endal.

Filmi vaadates tuli lisaks V’le ja ajaloolistele paralleelidele kohe meelde kaks asja − esiteks «Fahrenheit 451» (1966) koos samanimelise raamatuga, ning teiseks Paranoia. Või noh… Pigem selline Paranoia, mida mulle mängida meeldiks − kõhe, supervõimeteta ja kloonideta. Viimane sõltuks minu puhul küll paljuski esitusest, aga ma ei tea kuidas Irmusa mängu puhul kloonidega ümber käiakse.

Ma oleksin muidugi tahtnud siinsetel piltidel neid võimsaid muljeid näidata mis ma filmist sain, kuid pärast paari katset mõistsin, et selle filmi kaadrid lihtsalt ei sobi fotodeks. Vähemalt mitte need kaadrid mida mina oleks näidata tahtnud. Olin täiesti kindel, et suudan siia midagi rabavat välja võluda, aga kõik taandus ikkagi stseeni enda liiga haledaks varjuks. Tekkis tunne nagu ma üritaks piltmõistatuse tulemust kolme-nelja tükiga edasi anda. Kel selline sõna nagu düstoopia huvi pakub, peaks filmi kindlasti ära vaatama. (5/5)

Lisa kommentaar

