The Black Hole

18. jaanuar 2007 at 1:39 (filmid, raamatud)

Pärast seda kui mulle meenus samanimeline koomiks, siis ma lihtsalt pidin ära nägema ka filmi, mille põhjal mu kunagine lemmik joonistatud oli. Nüüd saigi «The Black Hole» (1979) ära vaadatud. Wikipedia andmetel oli tegu ka esimese Disney filmiga, mis sai endale PG reitingu, ehk siis lapse kinnolaskmiseks oleks vaja vanema nõusolekut. Lisaks sellele olevat ka selle eksperimentaalfilmiga pandud alus Touchstone Pictures‘i rajamisele.

Võiks öelda, et ma ei oodanud, et kõik nii täpselt maha joonistati, aga ega Disney vennad siis mingid kehvikud ole. Tegelikult meeldis mulle koomiks rohkem. Vähemalt ma mäletan oma tosina aasta tagust lugemist paremana kui film oli. Peab koomiksi välja otsima ja üle lugema. Õigupoolest keskendusid koomiks ja film eri asjadele − filmis esitleti päris korralike vaadetega kosmoselaeva sisemust (olin lausa üllatunud) ning oli selline taeva/põrgu teema, samas kui koomiksis oli palju süžee seisukohalt ebaolulisi asju ära jäetud ning loole ei hakatud mingeid kõrvaltähendusi külge pookima. Muusika oli samas väga hea ja sobilik.

Olem ausad, film oli kohati ikka üsna camp. Kosmoselaeva koridorid annavad paraja võimla mõõdu välja… “Umm… Mis need ühtlase laviinina veerevad oranžikalt helendavad pallikesed on?” mõtlen mina, “Meteoriidisadu!” hüüab teleekraanilt päästev Dr. Kate. Lisaks sellele sain teada, et kui kosmoselaeva seina tekib auk, siis härmavad auguga ruumis olevate inimeste juuksed ära, ning robotid härmavad inimestest rohkem. Noh, ning see et tünnikujulised mehaanikrobotid on suutelised mitu lasku taluma ja lahing-androidid ühest lasust juppeks lendavad… See polnud tänu «Tähesõdadele» enam miski uus teadmine. (3/5)

P.S.
Lisaks peab mainima, et «Galaktikas hääletaja käsiraamatu» Marvinit kujutasin ma alati V.I.N.CENTi taolisena ette. Eks ma seda lugedes lihtsalt ei teadnud, et android on inimesekujuline robot. :)

Lisa kommentaar

