Memorîzu

15. jaanuar 2007 at 2:12 (anime, raamatud)

Täna õhtul sai vaadatud kolmest täiesti erinevast loost koosnevat animet «Memorîzu» (1995) ehk «Memories» (memorîzu ongi lihtsalt jaapanipärane hääldus sõnale memories). Kuna IMDb kirje oli üsnagi mittemidagiütlev, siis lisan siia ka Wikipedia oma, mis (nagu ikka) ka lugude sisukokkuvõtteid pakub.

Esimene lugu «Magnetic Rose» tuletas mulle laksust meelde oma tosin aastat tagasi telekavas ilmunud Disney koomiksi «Must auk». Tegu oli nimelt esimese tõsise koomiksiga, mis mulle kätte sattus. Ma isegi kleepisin väljalõiked kuhugi vihikusse ja olin pahane, kui värvi ise ise erinumber tehti. Võrgust ma esimese hooga selle koomiksi kohta midagi otsest ei leidnudki, aga küll avastasin ma Wikipediast, et koomiks oli joonistatud Disney filmi «The Black Hole» ainetel. Väga intrigeeriv! Tahaks kohe filmi näha. Samas Wiki ikka niipalju vihjas, et koomiks oli tegelikult meil poolelijäänud kohast edasi läinud. Kurb küll, aga mida muud sa Eesti tingimustes ikka ootad!

Teine lugu «Stink Bomb» räägib äpust laborandist kellel on nohu.

Oi kuidas mul oli kiusatus selline üks lause jättagi. Olekski jätnud, aga see kõlas liiga intrigeerivalt. Nimelt oli see nendest kolmest loost kõige igavam ja nõrgem. Wiki väitis, et tegu on musta huumoriga, aga seda huumorit ma küll ei kohanud. Ilmselt maitse asi. Mainimist tasuks veel see, et ma oleks selle loo ajal äärepealt magama jäänud − asi mida minu puhul filmi vaadates haruharva juhtub.

Tegelikult on mul väga hea meel, et ma magama ei jäänud, kuna kolmas lugu «Cannon Fodder» tasus igati vaatamist. Üldiselt olen ma realistlikult joonistatud animede fänn, aga siia sobisid need kergelt goblinilikud inimesed väga. Sahisevad ventiilid, kohustuslikud kiivrid, lehmasuurused mürsud − kõik midagi ühelt totalitaarselt aurupungifilmilt oodata! Eraldi tasub veel mainimist teose muusika, mis oli justkui segu arvutimängu «Summoner» ja filmide «La cité des enfants perdus» (1995) ning «Twelve Monkeys» (1995) heliribadest. Ootamatu, aga siinkohal ideaalselt töötav kombinatsioon.

Kokkuvõtvalt võiks öelda, et film pakkus kolm täiesti erinevat elamust. Või noh, tema eesmärgiks oli seda pakkuda − keskmine jupp ei olnud lihtsalt minu maitse järgi. See-eest esimene ja viimane jupp väärivad kindlasti ülevaatamist. Natuke juba kripeldabki uuesti vaatama. (5/5, 1/5, 5/5)

4 kommentaari

  1. mr.Costello said,

    Mul on see musta augu koomiks väljalõigetena olemas. Eestikeelne btw. :razz: Kui ma ei eksi, siis ilmus kunagi “Pioneeris” või “Sädemes”. Tahad, skännin sisse?

  2. higgins said,

    Mul on endal seesama eestikeelne ja see ilmus mu arust kuskil telekavas. Lõikasin ka välja ja kleepisin vihikusse. Vihik ise on aga kuskil vanematekodus… Põmst peaks mul ise ka kunagi skännimisvõimalus tekkima, aga kui sul kõik varustus ja koomiks käepärast ning tüli ei tee… :)

  3. mr.Costello said,

    Tuli välja, et kiresin enneaegu. Otsisin nüüd oma väljalõiked üles ja tuli välja, et mul on ainult algus. :(

  4. higgins said,

    No eks ma siis kiren ise ka, kui need kunagi välja tulevad ja ma nad sisse skännin. :)

Lisa kommentaar

