Preacher

13. jaanuar 2007 at 2:12 (raamatud)

Palju tööd. Pikk blogi-, mängu- ja üleüldise suhtluse paus. Eile sai lohutuseks käsile võetud selline koomiks nagu «Preacher». Kuna tegu on ikkagi pika koomiksiga, mille lugemiseks kindlasti üle ühe õhtu kulub, siis valisin lugemiseks ühe oma lemmikepisoodidest − raamatusse «Until the End of the World» kuuluva loo «All in the Family». Mitte, et ma ennas koomuskimaailmas orienteeruvaks peaks, aga tavaliselt hoian ma igasugusest üleloomulikku käsitlevast mumbo-jumbost üsnagi kaugele. Seda siis mitte vaid koomiksite puhul, vaid üleüldise trendina. Mulle lihtsalt on palju põnevam näha kuidas inimesed oma pea ja kahe käega hakkama saavad, mitte ei pea igal võimalusel müstilisi jõude endale appi manama. «Preacher» on minu jaoks selles suhtes erand. Müstilised jõud on täiesti olemas, aga kogu see kraam on omamoodi kiiksuga. Väga toreda kiiksuga sealjuures. Mulle meeldib!

Jällegi ei saa ma aga jätta koomiksit kõrvutamata World of Darkness‘iga, kuna siinkohal langevad peateemadest kokku lausa kaks suurt põhijoont: elu karm külg ja üleloomulikud jõud. Peab siis tunnistama, et Jutlustaja on Sünk-ilmast minu jaoks mäekõrguselt üle − kiiksud ja stereotüübid ikkagi omavahel ei võistle. Ühesõnaga on see koomiks järjekordne tõestus, et mulle ei istu teadmatutesse massidesse istutatud üleloomulike isendite salaühiskonnad. Või siis õigemini tõestus, et mulle meeldib, kui neid pole.

Kõigepealt (see oli üsna ammu) arvasin ma, et mul on lihtsalt midagi (meie Maa ajaloo kontekstis oleva) üleloomulikkuse vastu. Niiviisi jõudsin ma oma mõttelõngaga mulle meeldinud raamatuni «Intervjuu vampiiriga» (rõvedaim võimalik kaanekujundus vampiiriraamatule!), kus olid samuti üleloomulikud olendid mängus. Siis mõistsin, et üksik ning ühiskonnata vampiir on minu jaoks tüki meelepärasem kui kuus vampiiri baaris, kes vampiiripoliitika üle vaidlevad. See käib siis ka ilmselt ülejäänud üleloomulike olendite kohta. Mitte, et ma selle teadmise põhjal väga valikuid teeks, kuid lihtsalt avastasin teatava trendi.

Koomiksil on olemas ka ametlik lehekülg ning sealt saab sarja esimese raamatu «Gone to Texas» ka tasuta pdf‘ina täies mahus alla tirida. Hoiatuseks ütlen, et esimene raamat on vägagi sissejuhatav, ning sealt edasi läheb asi ainult paremaks. Linke kokku otsides avastasin ka, et HBO kavatseb koomiksi põhjal sarja vändata. Eks siis kunagi näeb kas üldse midagi tuleb, ning kui, siis milline.

Lisa kommentaar

