Lemony Snicket’s…

13. jaanuar 2007 at 21:49 (filmid)

Tegelikult sai kiire töönädala sisse, või õigupoolest natukene enne selle algust, ka ühte filmi vaadatud. Selleks filmiks osutus «Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events» (2004), mis baseerub samanimelisel lasteraamatusarjal. Raamatusarja kohta veel niipalju, et ma pole seda küll ise lugenud, kuid seda on eesti keeles isegi üle poole ilmunud. Raamatud pidid filmist süngemad ja keerulisemate müsteeriumitega olema.

Võttekohad, kostüümid ning sõidukid on hingematvalt kaunid − perfektne visuaal, kuid üldiselt jääb filmi vaadates mulje, et selle režisöör murrab närviliselt oma sõrmi: “Oi, kuidas ma tahan olla Tim Burton! Oi, oi kuidas tahan! Aga midagi jääb puudu ja ma ei tea mis see on!” Filmi Wikipedia kirjest selgubki otseloomulikult, et filmi valitigi alguses lavastama Tim Burton, mis oli temaatikat arvestades ainuõige valik. Kahjuks jäi projekti sellisel kujul valmimine jäi mingil põhjusel ära, ning koos Burtoniga lahkus ka vägagi muljetavaldav näitetrupp. Mitte, et filmis osalenud trupp kuidagi nõrk või film ise halb oleks, kaugel sellest! Palju meeldivaid üllatusi.

Suurim üllatus oli minu jaoks aga Jim Carrey. Ma lihtsalt ei tundnud teda ära! See on kompliment! Samas, märgid muidugi olid… Suutnuks Carrey oma tavamiimikat ja žeste natuke rohkem peita, siis oleks film vähemalt minu jaoks palju nauditavam olnud. Võibolla oli esitus väga raamatutruu, aga tema kehastatud krahv Olaf jättis kohati teps aceventuraliku mulje, kuid seda õnneks üsna harva. Ilmselt selle lisapingutuse puudumine oligi põhjuseks miks käesolev film Burtoni omadele alla jäi. Ma lihtsalt ei suuda kujutlemata jätta kui kaunis see lugu Burtoni morbiidsuses ja mustas huumoris olnud oleks. (4/5)

Lisa kommentaar

