Taxi Driver

31. detsember 2006 at 21:45 (filmid)

Olin seda filmi tegelikult kunagi igiammu näinud ning arvasin, et oleks viimane aeg taastutvusi sobitada. Jutt käib siis filmist «Taxi Driver» (1976). Seda vaadates tõmbasin tahtmatult paralleele World of Darkness‘iga. Mõlemad räägivad elu varjuküljest, aga mitte 100% minu maitse järgi. Parima esituse elu pahupoole suhtes on minu jaoks teinud vaieldamatult üks mu lemmikrežisöör David Lynch. Paradoksaalne oli ka filmi küllaltki ere värvigamma − ise oleks sellise teema peale vähe tumedamaid toone oodanud. Ainus asi mis teose veenvust kahandas oli see porgandivärvi veri. See lihtsalt oli veider.

Omamoodi elamus oli ka loomulikult filmi heliriba. Ma ei mõtle siinkohal taustamuusikat, vaid konkreetselt filmi heli. Esimese hooga ei tule mul ühtegi teist filmi meelde, mida nii palju muusikas sämplitud oleks. Kohe kargavad pähe Evestus ja Apollo 440 (appi, seda kuulasin ma küll viimati 8 aastat tagasi), kuid neid on kindlasti veel. Ma olen need sämplid enamasti ära tundnud, kuid kõike seda üheskoos ja omas kontekstis näha tekitas eriskummalise tunde. (4/5)

1 kommentaar

  1. filmiblog » Blog Archive » Taxi Driver (1976) said,

    […] Fletchu ja filmid / Tauri Filmiblog / Tume taevas […]

Lisa kommentaar

