Fortress 1 & 2

27. detsember 2006 at 18:01 (filmid)

«Fortress» (1993) on täiesti müstiline film. Ei, mitte temaatiliselt. Lihtsalt… Süžee on etteaimatav, näitemine puine, tegelaskujud klišeelikud, aga ometi naelutab see mind alati enda ette. Seejuures mitte sugugi halvas mõttes. Tähendab… Film ei ole minu jaoks huvitav tänu oma vigadele. Vastupidi. Ma olen seda vaadates alati üllatunud kui kaasahaarav see kõik on.

Siinkohal ma tunnistan, et mulle meedivad düstoopiateemalised teosed. Vanglafilmid samuti. Ning ka küberpunk, mille elemendid selles filmis kahtlemata on. Samas olen ma kindel, et asi pole lihtsalt mulle sobivate koostisosade kompotis. Esiteks ma tunnen alateadlikult, et selles filmis on midagi ligitõmbavat. Sama avaldub muuseas ka ülalviidatud IMDb kirje kommentaarides. Filmi hinne on sealsete reitingute kohaselt kehv aga kommentaarides tunnistavad paljud, et neile see film kohutavalt meeldib. Ning teiseks, «Fortress 2: Re-Entry» (1999), mis sisaldab suuresti samu elemente uues kuues, oli ikka täielik kõnts.

Üldine konsensus on ikka, et film järg on alati kehvem kui originaal. Samas annab aga «Fortress 2» mõistele saast järg üsnagi silmad ette. Ühe õige fännina vaatasin ma selle muidugi ära. Võimalik, et vaatan seda kunagi kauges tulevikus veel. Samas kõnts jääb ikkagi kõntsaks, ning filmi ei suutnud päästa ka arvukad alastisteenid. (5/5, 2/5)

Lisa kommentaar

